Soldyker

Nu sitter vi och soldyker på trappan hemma! Wow vilken värme! VÅR!

Jag , Jon, Sasha och tubo passade på att träna lite skvallerträning med turbo, Jon och Sasha fick vara på lagomt avstånd och möta oss ibland medan jag klickar när turbo tittar på Sasha, varje gång så slickade hans sig om munnen och förstod att nu var det godis på gång, dock har jag märkt att godiset tappar sin "attraktion" (det blir för lätt att få godis) så jag tog med mig tubbes jeansben! Turbo tycker ju om att få kampa, så då utnyttjade jag det när vi mötte Sasha, två små hundar och en schäfer! Funkade jätte bra, samma övning, annan belöning! Varje gång jag klicka för han såg en annan hund så tog jag fram leksaken och kampade en liten stund med honom och jag värvade med kamp/ godis så han aldrig visste vad som skulle hända, men -något roligt kommer när man ser en hund! Så vi tittar på matte!

Super nöjd! Hoppas vi får ha Sasha oftare :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback